Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: reklamy telewizyjne
Główny kanał TV2 konkuruje obecnie na rynku
reklamy telewizyjnej
np. z należącymi do Viasat kanałami TV3 oraz TV3+.

The TV2 main channel currently competes on the
TV advertising
market with e.g. Viasat’s channels TV3 and TV3+.
Główny kanał TV2 konkuruje obecnie na rynku
reklamy telewizyjnej
np. z należącymi do Viasat kanałami TV3 oraz TV3+.

The TV2 main channel currently competes on the
TV advertising
market with e.g. Viasat’s channels TV3 and TV3+.

...rynki kupna i sprzedaży praw do transmisji, rynki sprzedaży usług telewizji płatnej oraz rynek
reklamy telewizyjnej
w Danii.

...for sale and purchase of broadcasting rights, the market(s) for pay-TV services and the market for
TV advertising
in Denmark.
Rynki te obejmują rynki kupna i sprzedaży praw do transmisji, rynki sprzedaży usług telewizji płatnej oraz rynek
reklamy telewizyjnej
w Danii.

These markets include the market(s) for sale and purchase of broadcasting rights, the market(s) for pay-TV services and the market for
TV advertising
in Denmark.

...w sieci DVB-T oglądało w 2004 r. ponad 80 % odbiorców, przypadło też na nie ponad 90 % wpływów z
reklamy telewizyjnej
w Niemczech, patrz przypis 51.

...in Berlin-Brandenburg accounted for more than 80 % of the viewers and for more than 90 % of the
TV advertising
revenue in Germany in 2004; see references in footnote 51.
Transmitowane w Berlinie-Brandenburgii programy w sieci DVB-T oglądało w 2004 r. ponad 80 % odbiorców, przypadło też na nie ponad 90 % wpływów z
reklamy telewizyjnej
w Niemczech, patrz przypis 51.

The programme channels present in DVB-T in Berlin-Brandenburg accounted for more than 80 % of the viewers and for more than 90 % of the
TV advertising
revenue in Germany in 2004; see references in footnote 51.

Z powyższej tabeli wynika, że udział
reklamy telewizyjnej
we wszystkich wydatkach na reklamę był w Danii niższy (27 %) od średniej UE (37 %).

The table above shows that
television advertising
accounted for a smaller proportion of total advertising expenditure in Denmark (27 %) than the EU average (37 %).
Z powyższej tabeli wynika, że udział
reklamy telewizyjnej
we wszystkich wydatkach na reklamę był w Danii niższy (27 %) od średniej UE (37 %).

The table above shows that
television advertising
accounted for a smaller proportion of total advertising expenditure in Denmark (27 %) than the EU average (37 %).

Z tabeli można stwierdzić, że udział
reklamy telewizyjnej
we wszystkich wydatkach na reklamę był w Danii niższy (27 %) niż średnia UE (37 %).

The above table shows that the share of
advertising
out of total advertising expenditure was lower in Denmark (27 %) in comparison to the EU average (37 %).
Z tabeli można stwierdzić, że udział
reklamy telewizyjnej
we wszystkich wydatkach na reklamę był w Danii niższy (27 %) niż średnia UE (37 %).

The above table shows that the share of
advertising
out of total advertising expenditure was lower in Denmark (27 %) in comparison to the EU average (37 %).

Przychody netto ze sprzedaży
reklam telewizyjnych
w latach 1994–2005 (kwoty × 1 mln EUR)

Net revenues from
TV advertising
, 1994 - 2005 (amounts x €1 million)
Przychody netto ze sprzedaży
reklam telewizyjnych
w latach 1994–2005 (kwoty × 1 mln EUR)

Net revenues from
TV advertising
, 1994 - 2005 (amounts x €1 million)

Przychody brutto ze sprzedaży
reklam telewizyjnych
w latach 1994–2005 (kwoty × 1 mln EUR)

Gross revenues from
TV advertising
1994 - 2005 (amounts x €1 million)
Przychody brutto ze sprzedaży
reklam telewizyjnych
w latach 1994–2005 (kwoty × 1 mln EUR)

Gross revenues from
TV advertising
1994 - 2005 (amounts x €1 million)

...1997 r. zgodnie z art. 90 ust. 3 Traktatu WE dotyczącym przyznania wyłącznego prawa transmisji
reklamy telewizyjnej
we Flandrii (Dz.U. L 244 z 6.9.1997, s. 18).

As the Commission has already held in the past, general legal requirements do not qualify as
public
service obligations, see recital 87 of the Commission Decision in the Case C 2/03 ‘State funding of...
Zgdnie z decyzjami Komisji we wcześniejszych przypadkach, ogólne wymogi prawne nie mogą stanowić o uznaniu usługi za usługę leżącą w interesie gospodarczym ogółu; zob. motyw 87 decyzji Komisji dotyczącej sprawy C 2/03 – Pomoc Danii dla TV2/DANMARK (Dz.U. L 85 z 24.3.2006, s. 1 i motyw 14 w decyzji Komisji 97/606/WE z dnia 26 czerwca 1997 r. zgodnie z art. 90 ust. 3 Traktatu WE dotyczącym przyznania wyłącznego prawa transmisji
reklamy telewizyjnej
we Flandrii (Dz.U. L 244 z 6.9.1997, s. 18).

As the Commission has already held in the past, general legal requirements do not qualify as
public
service obligations, see recital 87 of the Commission Decision in the Case C 2/03 ‘State funding of TV2/Denmark’ ( OJ L 85, 24.3.2006, p. 1), and recital 14 of Commission Decision 97/606/EC of 26 June 1997 on the exclusive right to
broadcast television advertising
in Flanders (OJ L 244, 6.9.1997, p. 18).

Ustęp 14 decyzji Komisji 97/606/WE z dnia 26 czerwca 1997 r. o wyłącznym prawie do transmisji
reklam telewizyjnych
we Flandrii (Dz.U. L 244 z 6.9.1997, str. 18).

...2000/52/EC of 26 July 2000 amending Directive 80/723/EEC on the transparency of financial
relations
between Member States and
public
undertakings (OJ L 193, 29.7.2000, p. 75).
Ustęp 14 decyzji Komisji 97/606/WE z dnia 26 czerwca 1997 r. o wyłącznym prawie do transmisji
reklam telewizyjnych
we Flandrii (Dz.U. L 244 z 6.9.1997, str. 18).

Commission Directive 2000/52/EC of 26 July 2000 amending Directive 80/723/EEC on the transparency of financial
relations
between Member States and
public
undertakings (OJ L 193, 29.7.2000, p. 75).

media audiowizualne (m.in. tematyczne
reklamy telewizyjne
itd.),

Audiovisual media (specific
TV spots
, etc.)
media audiowizualne (m.in. tematyczne
reklamy telewizyjne
itd.),

Audiovisual media (specific
TV spots
, etc.)

media audiowizualne (m.in. tematyczne
reklamy telewizyjne
itd.),

Audiovisual media (specific
television spots
, etc.)
media audiowizualne (m.in. tematyczne
reklamy telewizyjne
itd.),

Audiovisual media (specific
television spots
, etc.)

zauważa, że mimo iż zajmuje dominującą pozycję na duńskim rynku
reklamy telewizyjnej
, konkurencja na tym rynku jest silna i charakteryzuje się obecnością wielonarodowych grup mających stabilne...

notes that despite the fact that it dominates the Danish
television advertising
market, competition in this market is strong and is characterised by the presence of financially robust multinational...
zauważa, że mimo iż zajmuje dominującą pozycję na duńskim rynku
reklamy telewizyjnej
, konkurencja na tym rynku jest silna i charakteryzuje się obecnością wielonarodowych grup mających stabilne podstawy finansowe.

notes that despite the fact that it dominates the Danish
television advertising
market, competition in this market is strong and is characterised by the presence of financially robust multinational groups.

...cen mógł powstać dlatego, że TV2 wykorzystała swą pozycję lidera do obniżenia całkowitych kosztów
reklamy telewizyjnej
poniżej poziomu, który obowiązywałby w przypadku normalnej konkurencji.

...of prices could stem from TV2's use of its stronger position to bring down the overall level of
television advertising
expenditure below where it would have been in a normal competitive situation.
Niski poziom cen mógł powstać dlatego, że TV2 wykorzystała swą pozycję lidera do obniżenia całkowitych kosztów
reklamy telewizyjnej
poniżej poziomu, który obowiązywałby w przypadku normalnej konkurencji.

Such a depressed level of prices could stem from TV2's use of its stronger position to bring down the overall level of
television advertising
expenditure below where it would have been in a normal competitive situation.

...niż w przypadku scenariusza bazowego i w związku z tym założono nieznaczny wzrost wartości rynku
reklamy telewizyjnej
z […] mln DKK w 2009 r. do […] mln DKK w 2012 r. ([…] %).

...forecast a slightly higher GDP growth than the base scenario and thus a slight increase in the
TV advertising
market from DKK […] million in 2009 to DKK […] million in 2012 ([…] %).
W ramach najbardziej optymistycznego scenariusza przewidziano nieco wyższy wzrost PKB niż w przypadku scenariusza bazowego i w związku z tym założono nieznaczny wzrost wartości rynku
reklamy telewizyjnej
z […] mln DKK w 2009 r. do […] mln DKK w 2012 r. ([…] %).

The best-case scenario forecast a slightly higher GDP growth than the base scenario and thus a slight increase in the
TV advertising
market from DKK […] million in 2009 to DKK […] million in 2012 ([…] %).

...wzrost realnego PKB i na tej podstawie obliczają szacunkowy wzrost (lub spadek) wartości na rynku
reklamy telewizyjnej
, który w połączeniu z prognozami udziału w rynku pozwala sformułować prognozy...

...scenarios forecast real GDP growth, and from that derive an estimated growth (or decline) in the
TV advertising
market which, in combination with market share projections, yields TV2 advertisement
Scenariusze przewidują wzrost realnego PKB i na tej podstawie obliczają szacunkowy wzrost (lub spadek) wartości na rynku
reklamy telewizyjnej
, który w połączeniu z prognozami udziału w rynku pozwala sformułować prognozy przychodów z reklam osiąganych przez TV2.

The scenarios forecast real GDP growth, and from that derive an estimated growth (or decline) in the
TV advertising
market which, in combination with market share projections, yields TV2 advertisement revenue projections.

...operatorów oraz analiza polityki cenowej TV2 nie pozwala ocenić, czy poziom cen na duńskim rynku
reklamy telewizyjnej
był zbyt niski.

...and analysing TV2’s pricing gives no indication of whether or not overall prices on the Danish
television advertising
market were too low.
Porównanie cen duńskich operatorów oraz analiza polityki cenowej TV2 nie pozwala ocenić, czy poziom cen na duńskim rynku
reklamy telewizyjnej
był zbyt niski.

Comparing prices between the Danish operators and analysing TV2’s pricing gives no indication of whether or not overall prices on the Danish
television advertising
market were too low.

...oraz analiza polityki cenowej TV2 nie pozwala ocenić tego, czy poziom cen na duńskim rynku
reklamy telewizyjnej
był zbyt niski.

...analysis of TV2's pricing behaviour do not provide evidence whether overall prices on the Danish
television advertising
market were too low.
Porównanie cen duńskich operatorów oraz analiza polityki cenowej TV2 nie pozwala ocenić tego, czy poziom cen na duńskim rynku
reklamy telewizyjnej
był zbyt niski.

A comparison of prices between the Danish operators and an analysis of TV2's pricing behaviour do not provide evidence whether overall prices on the Danish
television advertising
market were too low.

...sprzed ogłoszenia i wdrożenia reformy skorygowanych ewentualnie z uwzględnieniem zmian na rynku
reklamy telewizyjnej
, byłoby coraz bardziej arbitralne.

...the announcement and introduction of the reform, adjusted where appropriate in accordance with the
television advertising
market trends, would become increasingly arbitrary.
W związku z trwałym charakterem dotacji ustalanie jej wysokości w stosunku do wysokości dochodów z reklam, które byłby możliwe do uzyskania, gdyby w wyniku wejścia w życie ustawy nie zaprzestano ich nadawania, na przykład poprzez ustalenie jej wysokości na poziomie dochodów sprzed ogłoszenia i wdrożenia reformy skorygowanych ewentualnie z uwzględnieniem zmian na rynku
reklamy telewizyjnej
, byłoby coraz bardziej arbitralne.

In fact, on account of the permanent nature of the grant, establishing its amount in relation to what the advertising revenues would have been if the advertising messages had not been discontinued on account of the Law, for example, by setting the amount at the level of the revenues before the announcement and introduction of the reform, adjusted where appropriate in accordance with the
television advertising
market trends, would become increasingly arbitrary.

Ponieważ duński rynek
reklamy telewizyjnej
jest w największym stopniu porównywalny z innymi krajami nordyckimi, Komisja wykonała również porównanie między Danią a pozostałymi krajami nordyckimi...

As Danish
television advertising
is most closely comparable with other Nordic countries, the Commission also compared the data for Denmark and the other Nordic countries (Finland, Sweden and Norway)...
Ponieważ duński rynek
reklamy telewizyjnej
jest w największym stopniu porównywalny z innymi krajami nordyckimi, Komisja wykonała również porównanie między Danią a pozostałymi krajami nordyckimi (Finlandią, Szwecją i Norwegią) [92].

As Danish
television advertising
is most closely comparable with other Nordic countries, the Commission also compared the data for Denmark and the other Nordic countries (Finland, Sweden and Norway) [92].

Poprzednio obowiązujący dzienny limit
reklamy telewizyjnej
był w dużej mierze ograniczeniem teoretycznym.

The limitation that existed on the amount of daily
television advertising
was largely theoretical.
Poprzednio obowiązujący dzienny limit
reklamy telewizyjnej
był w dużej mierze ograniczeniem teoretycznym.

The limitation that existed on the amount of daily
television advertising
was largely theoretical.

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich